Ekran Resmi 2018-10-23 14.33.11Ekran Resmi 2018-10-23 14.33.31


Thomas Christensen 

Thomas Christensen, 1999 yılından itibaren eğitim vermekte olduğu Chicago Üniversitesi’nde, Avalon Vakfı Müzik ve İnsani Bilimler profesörüdür. Son yedi yıldır, aynı üniversitede İnsani Bilimler biriminde yardımcı dekan olarak görev almaktadır. Yakın zamanda aynı üniversitede yüksek lisans (MA) programında direktörlük görevine atanmıştır.

Christensen, müzik teori tarihini, bu alanın sosyal ve entelektüel bağlamları içerisinde inceleyen bir araştırmacı olarak, şu zamana kadar Jean-Philippe Rameau’nun 1993 tarihli müzik teorisi çalışmasını da kapsayan, çok sayıda monograf, yayımlamıştır. Ayrıca 2002’de ortaya çıkan Cambridge History of Western Music Theory kitabında editörlük yapmıştır. Yakın zamanda 2014’te de Ashgate yayıncılık tarafından The Work of Music Theoryadlı, yazılarının yayımlandığı bir antoloji kitabı basılmıştır. Şu ana kadar birçok ödüle layık görülen Christensen, 2011-12 yılları arasında Berlin’deki Wissenschaftskolleg kurulunun akademik üyesi olmuştur. Son olarak da Stories of Tonality:  Fétis and the Tonal Imagination in the French Nineteenth Century  başlıklı, gelecek sene University of Chicago Press tarafından yayımlanacak projesi için ACLS ve Guggenheim Fellowship burslarını almaya hak kazanmıştır. 

Thomas Christensen doktorasını Yale University’de tamamlamıştır. Chicago University’nin yansıra,  1992-1999 yılları arasında University of Pennsylvania ve University of Iowa’da da dersler vermiştir.  

*https://music.uchicago.edu/page/thomas-christensen 


 

Ian Cross

Cambridge Üniversitesi Müzik Fakültesi öğretim üyesi Ian Cross, aynı kurumda başkanı olduğu Müzik ve Bilim Merkezi’nde dersler vermekte ve yüksek lisanstan doktora sonrası çalışmalara, öğrenci ve araştırmacıları ile birlikte müzik araştırmalarına yönelik farklı bilimsel perspektiflerle çalışmalar düzenlemektedir. Müzik alanındaki ilk araştırmaları, müzikte algı konusunda öncü olmuştur. Müzik ve bilimler alanında, kemanlardaki psikoakustik özelliklerden, müzikalitenin evrimsel kökenini araştırma gibi birçok bilimsel konuda çalışma yayımlamıştır. Şu an müzik ve konuşmayı insanın iki temel iletişim aracı olarak kabul eden ve bu sebeple de çocukların müzikal grup aktivitelerine katılımının, empati yeteneklerini geliştirmelerindeki etkisini araştıran bir çalışma yürütmektedir. Ian Wolfson College ve Cambridge Üniversitesi’nde akademi üyesidir ve aynı zamanda klasik gitar çalmaktadır.

* https://www.mus.cam.ac.uk/directory/ian-cross